consulta pública catàleg de proteccions

En l’actualitat l’Ajuntament d’Almenara no compta amb un Catàleg de Proteccions d’Almenara – Secció Patrimoni Cultural, aquest és un instrument d’ordenació d’àmbit municipal, mitjançant el qual es determinen aquells elements territorials, espais o béns immobles que, per raó dels seus valors culturals especials, naturals, paisatgístics o altres, requereixen un règim de conservació específic i, si s’escau, l’adopció de mesures cautelars de protecció o de foment i posada en valor.


Obligació recollida La Llei 4/1989, d’11 de juny, del Patrimoni Cultural Valencià (LPCV), modificada per la Llei 7/2004, de 19 d’octubre; per la 5/2007, del 9 de febrer; i per la 9/2017, del 7 d’abril de modificació de la LPCV.
En relació amb aquesta qüestió, s’obre la CONSULTA PÚBLICA prevista de conformitat amb allò que recull l’article 51 del Decret legislatiu 1/2021, de 18 de juny, del Consell, d’aprovació del text refós de la Llei d’ordenació del territori, urbanisme i paisatge, amb l’objectiu de millorar la participació dels ciutadans en el procediment d’elaboració de normes, amb caràcter previ a la redacció del Catàleg de Proteccions d’Almenara – Secció Patrimoni Cultural, i amb què es pretén demanar l’opinió dels subjectes i de les organitzacions més representatives potencialment afectats sobre les qüestions següents:


a)Els problemes que es pretenen solucionar amb la iniciativa: adaptació de la normativa a la peculiaritat municipal.

b)La necessitat i oportunitat de la seva aprovació.

c)Els objectius de la norma.

d)Les possibles solucions alternatives.

Per això, es facilita un formulari de consulta pública que degudament emplenat es podrà presentar:

– Amb caràcter preferent, telemàticament a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament d’Almenara (https://almenara.sedelectronica.es/transparency/495ec32b-b72c-4ab1-b12c-00fc67658cb0/).
Per això, la persona sol·licitant haurà de disposar de signatura electrònica admesa per la seu electrònica de l’Ajuntament d’Almenara.

– A l’Oficina d’Assistència en matèria de Registres de l’Ajuntament d’Almenara, ubicada a la seu de l’Ajuntament (C/ Casablanca, 56), en horari d’atenció al públic.

– D’acord amb allò que disposa l’article 16.4 de la Llei 39/2015 del Procediment Administratiu Comú de les Administracions Públiques.

Els suggeriments, observacions o opinions sobre els aspectes plantejats podran fer-se arribar a l’Ajuntament en el termini d’UN MES, comptadors des de la publicació del present anunci a la web de l’Ajuntament d’Almenara i/o portal de transparència de la seu electrònica d’aquest Ajuntament , tot això conforme allò establert a l’article 14.4 de la Llei 4/2023, de 13 d’abril, de participació ciutadana i foment de l’associacionisme de la comunitat valenciana, i l’article 16.4 de la Llei 39/2015.